Svar på kommentar

vicky ♥ om Passa på att ställa frågor!:

Vem/vart lärde du dig att rida så bra?
Hur länge har du ridit?

Tråkigt när du sluta på ridskolan,
saknar att rida för dig!

Jag började rida som treåring då vi länade en liten shetlandsponny vid namn Peter pan på foder, honom hade vi tills jag blev sex år gammal och då började jag rida på ridskola.

Min mamma har själv ridit som ung så det är väll hon som har lärt oss mycket av grunderna och även fast jag fick min första egna ponny som åttaåring så tyckte min mor att det var jätteviktigt att vi fortsatte rida på ridskola och lära oss rida alla typer av ponnyer/hästar och det tackar jag henne mycket för.

Att lära sig rida på ridskola är en jättebra grund och det är även där många stjärnryttare startade sina ryttarkarriärer.

Har genom åren haft ett antal egna ponnyer/ hästar och har även hjälpt till med många andras och man lär sig mycket för var individ man sitter på och det tycker jag fortfarande.

 

Man lär sig så klart fortare genom att sitta på bra hästar men även om man kanske inte är den mest talangfulla ryttare eller har rätt känsla så kommer man ändå långt på rätt inställning och hårt arbete.

 

Jag är väldigt tacksam över min uppväxt och även om jag aldrig har fått allt serverat på silverfat utan fått kämpa mig till mina egna bedrifter.

 

Är kanske inte den mest stilfulla ryttaren men jag brukar tänka att jag ändå tar mig rätt långt genom min ödmjukhet mot hästen.

 

Kändes såklart supertråkigt att lämna ÖOR men just då kändes det rätt att fortsätta utbilda mig och det har gett mig ännu mer både som instruktör och som ryttare. Saknar alla där jättemycket och ÖOR med alla underbara elever, hästar och andra personer kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Man måste ju se till att ingen annan hinner ikapp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0