Sista tävlingsdagen

Gårdagens tävling var lite blandat resultat.

Dagen började med en LB:2 med Bosse där jag hade lite samma problem som dagen innan, han gör alla rörelserna korrekt men bjuder inte fram på det sätt jag vill.

Fick jobba rejält inne på banan och det var inte fören efter galoppen som det kändes riktigt bra.

Resultatet blev 64,67 med två poäng från segraren.

 

Inför sista klassen red jag bara fram i 15min då jag visste sen innan att han var rejält trött. Funderade först att stryka mig men hoppades att han skulle orka de sista 7minuterna inne på banan.

Dock hade all bensin tagit slut sen långt innan så det blev många små missar med bland annat galopp inslag i en travökning, taktmiss i den andra. Resultatet blev 57,81% vilket inte är mycket att hänga i julgranen men jag är allmänt nöjd med helgen ändå.

Nu ska vi jobba vidare med bjudningen, elasticiteten och genomsläppligheten.

 

När jag kom hem strök jag mig från tävlingen i Skellefteå men anmälde mig till tävlingarna på Hippologum i slutet av oktober istället.

Anmälde mig till LB:2, LB:3 och LA:3 men får se om jag ändrar mig och rider en MSV:C klass istället. Det beror på hur han känns på träningarna framöver. Känns som att jag behöver hitta bjudningen innan jag kan rida MSV:C klasserna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0