Sista dag med hoppning i skogen!

Idag var alltså min sista dag på Vännäs ryttarförening, mina underbara kollegor gav mig en jättefin avskedspresent och jag blir nästan lite gråtmild när jag tänker på hur mycket jag kommer att sakna dem.

 

På morgonen så hade jag terränghoppning med gymnasiets elever. Tog Bosse som täthäst då nästan alla ridskolehästar skulle gå och han är super att ha som täthäst då han aldrig tittar på något.

Vi hoppade en liten slinga i skogen för att sedan hoppa in på ridbanan och hoppa lite stockar och häckar på banan och hoppade sedan en annan slinga i skogen som avslutning.

Hinderna var rätt låga på ca 50-60cm så Bosse tyckte det var så litet att det inte var värt att lyfta på benen över ens.

Han var faktiskt lite trött idag efter gårdagens hoppning vilket passade utmärk då man vill ha full uppmärksamhet på alla elever och hästar och Bosse tyckte nog bara var skönt att hoppa på hängande tyglar.

Här är några mindre bra bilder då jag och Bosse hoppade riktigt terräng nere i Strömsholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0