En bra dag!

Idag har verkligen varit en toppen dag.

Började tidigt på morgonen att åka ut och göra klar Bosse och dra med mig honom till SURF där han fick stå i spilta och äta, slappa och må gott hela förmiddagen medan jag skulle tävla Divan.

 

Divans ägare Susanne är alltid underbar och kör Divan runt till alla tävlingar vi ska på.

Dagens första klass var en LC:1 som kändes ganska bra som uppvärmningsklass. Detta var första gången hon gick två klasser på en liten större tävling men det klarade hon med bravur.

Hon var lite spänd och fast i handen i första klassen, den fria skritten var inte att hurra för då hon skrittar som hon har eld i baken men i övrigt så skötte hon sig jättebra.

Blev glad när jag hörde resultatet 63,33% vilket räckte till en andra plats av nio starter.

Hon skötte sig även super på prisutdelningen vilket hon inte har varit på många gånger.

 

Andra klassen med Divan var en LB:1 och det är skönt att äntligen kunna rida en klass som går på kortbana som passade henne underbart.

Hon fick stå i transporten mellan klasserna och var mer avslappnad inför andra klassen redan på framridningen. Inne på banan kändes hon dock lite trött och blev därför lite tittig.

Fick lite missar på bland annat halterna där hon alltid har väldigt svårt att stå still och ett omslag i en volt då hon blev lite spänd men annars så var hon riktigt bra.

Resultatet blev en andra placering även här på 65,52% av 19 starter.

Är så himla glad över att vi fick så bra betalt och även fina kommentarer från domarna.

 

Fick rätt så bråttom efter prisutdelningen för att hinna rida fram Bosse. Med honom tog jag först en tur i skogen och han kändes superfin men så fort jag kom tillbaka till banan dog han av.

Är så himla svårt att kunna rida ihop honom när jag inte riktig har bjudning till 100& i alla lägen. Han blev även lite trött på slutet strax innan jag skulle in på banan vilket resulterade i att han släppte kontakten med bettet.

På banan gjorde han lydigt det han skulle men det var svårt att få en bra kvalitet på rörelserna plus att han snubblande typ 10ggr inne på banan vilket drog ned poängen.

Resultatet blev dock 61,29%, då jag startade bland de första i denna klass så antog jag att jag inte skulle bli placerad då det var många duktiga ekipage med.

Tog därför av honom all utrustning, knoppade av honom, packade allt och gjorde klart för att åka.

Det visade sig dock att jag blev trea av 17 starter, gick dock prisutdelningen utan honom då det kändes onödigt att dra på honom all utrustning igen.

I efterhand så fick jag dock lite dåligt samvete då jag vet hur mycket han älskar prisutdelningar men det kanske vi kan ta igen imorgon då vi startar LB:2 och LA:4

 

Håll tummarna för oss!

Jag och Divan på klubbtävling 2010

Jag och Bosse i Härnödand 2010

Dagens skörd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0