Dålig uppdatering

Nu har det varit dålig uppdatering igen.

 

När till och med min mor frågar mig varför jag inte har skrivit något på bloggen så känns ju trycket stort.

Anledningen till att jag inte skrev något förra veckan var för att jag fick en hjärnskakning och låg sjukskriven hela veckan. Att titta på en dataskärm var inte att prata om.

 

Nu mår jag i alla fall bra även om jag fortfarande kan känna mig lite yr emellanåt.

Den här veckan har varit rätt hektisk med att förbereda allt för när jag nu ska sluta i Vännäs och jag måste säga att det känns otroligt vemodigt. Ju närmare slutet på veckan det blir så känner jag att jag verkligen inte vill lämna denna underbara förening.

Tror dock att Umeå kommer att bli toppenbra det med!

 

Bosse fick vila väldigt mycket av förra veckan då jag var dålig och jag tror han passade på att äta raketbränsle när han var ledigt för han har varit så förbaskat pigg denna vecka.

Det är nästan som att sitta på en liten speedad omhoppningsponny, han piper, tjuter, bockar, studsar och vill bara springa fort hela tiden.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, som vanligt när han har dessa perioder med att vara överpigg så är han alltid toppen i dressyren. Det är som att sitta på en Ferrari där motorn bara spinner till så fort man ska öka.

Dock är det inte alltid lika roligt att rida ute då det blir kast till höger och vänster så fort en liten sketen fågel flyger till, och så fort man kortar tyglarna så vill han bara galoppera.

 

Idag kom Malin upp och hälsade på och passade även på att hoppa Bosse då hon ska tävla honom i helgen. Hon hoppade ju honom en gång för två veckor sedan och har själv kanske inte ridit så himla aktivt hemma i Ö-vik men kan fortfarande bara sitta upp och hoppa en 1.20- 1.30bana bara sådär.

Bosse var superfin men blev dock mer och mer laddad ju högre hinderna blev, tillslut så han ut som en stor tiger som bara högg tag i vad som stod framför näsan på honom. Malin hade fullt sjå bara att hålla honom på plats emellanåt. Duktiga var de båda två i alla fall!

 

Imorgon är m in sista dag på jobbet så just nu håller jag på att baka massa kakor så att de inte glömmer mig i första taget. Vi kommer ju också att bo kvar i Vännäs så det är väll inte det sita de ser av mig i alla fall.


Malin och Bosse i Ö-vik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0