Uppdateringar 28/5 2011

Som det ser ut nu i min vardag så jobbar jag som sagt på Vännäs Ryttarförening och trivs superbra där.

 

Jag och Johan bor i en tvåa här i Vännäs som är jättemysig! Den öppna spisen bidrar till den faktorn.

 

Just nu så har jag Eucalypus eller ”Lill Erik” som han också kallas på foder. Han är en 14årig valack e. Electro ue. Kaliber som ägs av Ann Pettersson ifrån Ö-vik. Har ridit honom lite till och från under den tid som Ann har ägt honom. Han är en stor grabb på 178cm men är lika snäll som han är stor.  Just nu så jobbar vi med att hitta knapparna vilket kan vara svårare än man tror när man har en häst i den storleken. Tycker dock att det har hänt mycket på de två veckor som jag har haft honom och jag kommer att låna honom i två veckor till innan han får åka tillbaka till Ö-vik över sommaren på semester. Han kommer dock tillbaka upp till hösten igen tillsammans med min egen pålle som jag saknar så fruktansvärt nu när jag bor här uppe.

 

Det ska bli super kul att ha två hästar att hålla i träning och att kunna tävla med, speciellt så pass fina hästar också. Om allt faller på plats så kommer min syster in på skola i Umeå så har jag lite ridhjälp emellanåt och också någon som peppar och sporrar en vid ridningen.

 

Divan får jag ju inte glömma bort heller. Hon har också fått vara på träningsläger här hos mig i Vännäs i tre veckor precis innan jag hämtade upp Erik, de två fick lösa av varandra.

Kommer att försöka komma ut på lite lokala/regionala tävlingar med henne så att hon får lite mer tävlingsrutin. Eftersom jag inte kommer att kunna träna henne eftersom hon bor i Ö-vik så har jag bara som mål att hon ska få komma ut och få lite miljöträning på tävlingsbanorna.

Min underbart vackra häst!
Min underbart vackra häst! Fotat av: Britta Söderberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0