Dressyrtävling på Södra Umeå Ryttarförening

Idag var vi iväg med Erik på dressyrtävling på Södra Umeås Ryttarförening.

Startade en LA:3 och hade som mål att komma runt på mist 55%

 

Har bara haft honom i precis två veckor räknat från idag så jag åkte dit med inställningen att se hur han uppförde sig i tävlingssammanhang.

Han skötte sig över förväntan och var alldeles lugn att hantera, blev något tittig och stark men skötte sig ändå riktigt bra.

 

Har lite problem med gas, broms och att kunna svänga så jag hade bara som mål att komma in och ta mig runt. Han kändes jättefin på framridningen emellanåt så kan jag bara stärka upp honom och få honom mer lösgjort så kommer det nog att bli super.

Han skötte sig också riktigt bra inne på banan, blir lite jobbig i höger sidan plus att varje gång jag vände upp på en diagonal så tror han att det är en ökning (lite svårt när skänkelvikningen ligger på diagonalen). Trots väldigt många missar så kändes det ändå helt okej, han gör det han ska men dock är kommunikationen inte riktigt på plats ännu.

Slutade på 56,77% så vi tog målet vi hade satt upp i alla fall.

 

Imorgon så ska jag rida en LB:2 och en LA:4 och målet är att rida på ca 60% i LB klassen och ca 55% i LA klassen. Så håll tummarna för mig!


Jag och Erik efter klassen.

Gå in på denna länk för att ser ritten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0