Super Erik sken ikapp med solen!

Igår efter jobbet åkte jag direkt ut till stallet för att rida, trotts att det hade varit så dåligt väder under dagen sken nu solen underbart.

 

Tog en barbacka tur ute och han var helt super!

Så mjuk och följsam och lyssnade jättebra. Det är så roligt att rida när man endast behöver tänka och hästen är så känslig och följer ens minsta vink.

Fortsatte att traggla med övergångar och fokuserar på att försöka göra minst 100st varje gång jag rider vilket äntligen börjar fungera riktigt bra.

Har haft problem med att jag har fått rida honom med så starka och grova hjälper för att få något att hända. Han har varit så stel i högersidan att varje gång jag skulle svänga till höger har han bara bitit sig fast och försökt fortsätta rakt fram.

 


En underbart härligt ridtur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0