Nya uppdateringar

    *Torsdagens dressyrträning med Erik

    På torsdagen så dressyrtränade jag med Erik för Åsa Bolinder, var väldigt taggad då Erik hade varit så otroligt fin under veckan. Dock var inte Erik på humör för en hårdträning och var mest allmänt grinig.

    * Fredagens naturritt med inslag av vilda djur
    På fredagen red jag ut och såg både en hackspett (är inte så ofta man ser tycker jag) och en ekorre som nästan sprang på oss. Erik var dock på mycket bättre humör för dagen och gick som en stjärna hela passet.


    * Lördagens tripp till Ö-vik och därav påhälsning av Bosse

    Under lördagen så åkte vi ned till Ö-vik för att vara med på min mors och hennes sambos 100års kalas. PÅ kvällen åkte jag och Malin ut till stallet och packade, longerade och gjorde klart allt med Bosse för söndagens tävling i Kramfors.

    * Söndagens tripp till Kramfors för att vara medhjälpare när Malin tävlar Bosse + ridning av Divan och Erik.

    Åkte med Malin ned till Kramfors och hjälpte henne vid tävlingen, hon red felfritt i 1.10 även fast hon höll på att ge mig en hjärtinfarkt och hoppade endast 6hinder i 1.20 och valde att utgå sedan för att kändes lite trött. Är mäkta stolt över min syster och min kära häst och de gjorde bra ifrån sig. Nu laddar hon för att komma och tävla här i Vännäs nästa helg.

    När vi kom tillbaka till Ö-vik åkte vi ut och jag red Divan lite, hon var rätt fin men dock lite fjantig då det blåste lite. Hon blev dock bättre eftersom och vi avslutade med att hoppa några språng som både hon och jag tyckte var väldigt kul.

    På kvällen när jag kom hem till Vännäs red jag barbacka en sväng på Erik, har kommit på att han tycker allra bäst om när jag rider utan sadel dock tycker inte min rumpa så mycket om det. Han var dock SUPERFIN och vi avslutade med att galoppera runt ängarna lite i solskenet och jag bara satt och log hela tiden.

    *Idag Måndag så har jag varit ute på klubbtävlingar här i Vännäs och hjälpt till lite, alla var superduktiga trots att vissa hästar tyckte det var spännande att vi hade tagit fram tävlingshinderna.

    Efter det så red jag bort till ridskolan och tränade lite dressyr, får inte alls samma känsla på ridbanan som i skogen då han gärna dör av så fort jag ska trimma dressyr på banan.

    Efter ett tag kändes det dock riktigt bra i båda varven så det går mot det bättre i alla fall.

    Jag och Divan som tyckte det var roligt att hoppa. Tror Malin hade minst lika roligt åt att se mig hoppa i dressyrsadel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0