Nu är sommaren här!

Oj vad varmt det har blivit ute, höll rakt på att fundera på att låta Erik vila pga av värmen, har dock träning imorgon så jag bestämde mig för att ta en lugnare skritt tur så pass att han inte skulle vara så stel till träningen.

 

Igår började operation få Erik i kondition! Har tagit det rätt så lugnt med honom hittills och mest jobbat lite lydnad på banan, lugna turer i skogen och klättrat mycket med honom.

Igår var vi alltså ute på första riktiga komma upp i pulsträningen, han ser ju alltid till att min puls hålls högt (när jag sitter på i alla fall).

Galopperade runt på kanten av en åker i lite högre tempo, pustade en 10 min upprepade det fyra gånger och det räckte gott och väl. Han tyckte det var superskoj och det är nyttigt för mitt dressyr arbete också att få honom lite kvickare i sina bakben.

Har redan nu lyckat få en härlig bonbränna och framför allt är jag nog knallröd i hela ansikten, men jag ska inte klaga för nu är värmen äntligen här!

Erik myser också i värmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0