Uppdateringar 30/7

Har inte haft någon lust att blogga i sommar så jag har faktiskt inte varit inne en endaste gång utan har bara haft en härlig semester och tagit det lugnt.

 

Efter dressyrtävlingen i Umeå åkte jag ned till Ö-vik för att hjälpa till på Hästivalen som anordnades av ridskolan och travet tillsammans. Otroligt lyckade föreställning med uppvisningar välorganiserade tävlingar och fantastiskt väder. Något som jag starkt rekommenderar alla hästintresserade att åka på nästa år. Min syster passade på att debutera med Divan på hennes första lokal/regionala hopptävling vilket de gjorde med bravur.

Hon startade även Bosse två klasser vilket resulterade i en blå rosett och ett nedslag i andra klassen men det var superfina rundor verkligen.

 

Skulle hoppat terräng med Divan på Tjärnterrängen men hon hade trampat av sig en sko så jag åkte bara med och hjälpte Malin med Bosse. Det var dock rätt roligt att bara stå och hjälpa till från backen. Fick höras om att Umeå hade några terräng hinder så det blir kanske att åka dit med Bosse och Erik till hösten och hoppa lite. Synd att Erik är lite tittig vid hoppningen för annars hoppar han ju snällt.

 

Har haft Erik här uppe hos mig i sommar där han har fått gå på bete och mått gott. Har dock börjat lägga upp hans träningsschema lite hårdare nu när han är mer igång så han inte ska bli allt för rund om magen. Han har dock precis dragit av sig en sko som jag måste få på för att kunna fortsätta min hårdträning.

 

Bosse kommer upp på måndag för att bo här i Vännäs tillsammans med mig och Malin har kommit in på skola i Umeå och kommer att hjälpa mig med honom så mycket hon har tid och råd.

 

Nästa inplanerade tävling är i Ö-vik på Erik och Divan och Malin ska tävla där på Bosse.

 

På måndag börjar jag jobba igen efter semestern och jag kan säga att jag har faktiskt saknat tillbaka till alla hästar, elever och arbetskamrater.


Bild fotad av Pernilla Larsson på Malin och Divans debut på Hästivalen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0