Summeringen från tävlingarna i Umeå

  • Bosse gjorde två bra starter i LB klasserna trotts att det var långt ifrån våra bästa (hade inte suttit på honom på så otroligt länge heller) resultaten blev dock två röda rosetter med oss hem. Gjorde också två starter i LA:3 under helgen, lyckades dock inte kunna plocka ihop honom på det sätt jag skulle velat, plus att han var lite trött och började kasta med huvudet i båda dom klasserna. Hade jag varit smart hade jag utgått sista klassen för han var så trött och sur på mig.

     

  • Divan gjorde sin tredje stora tävling på godkända procent och behöver lite mer styrka fortfarande för att poängen ska bli högre. Var dock väldigt nöjd med även henne då jag inte hade ridit henne heller på otroligt länge.

     

  • Erik hade väldigt blandade resultat under helgen, kändes jättefin på framridningen dock. I första LA klassen som var på tränsbett så lekte han med mig inne på banan och bara drog upp huvudet och sprang runt som en tjur skjuten ur en kanonkula (Malin var på väg att göra köttfärs av honom efter den klassen) Det var dock bara att ta nya tag och komma igen, den andra LA klassen var mycket bättre men långt ifrån bra. Gjorde även en start i MSV:C1 där jag hade glömt att det var ryggning i programmet och det gick bara inte att få honom att gå bakåt. Bästa starten gjorde vi i MSV:C2 trots slarvigt ridet av piloten.

     

  • Var glad att jag överlevde helgen med tre hästar till start och feber och förkylning. Kändes dock att jag inte red som jag brukar och var i överlag väldigt slarvig. Ett stort tack till min underbara syster som hjälpte mig på denna tävling. Utan henne hade jag inte klarat det!


    Bilderna är fotade av Malin Nordin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0