So you think you can ride!

Fick idag veta att min kära syster hade fått knät ur led under natten så imorgon så blir det att jag åker ned till Ö-vik och hämtar både henne och Bosse då det kan vara jobbigt för henne att köra.

 

Då det ligger i släktet med dåliga knän på min mammas sida så är det något som jag inte undkommit heller. Ibland funderar jag vad som man hade blivit av om man inte hade haft problem?

I mina yngre dar höll jag på med några sporter bland annat fotboll, basket, innebandy men det jag älskade över allt det var hästar och dans.

Jag har dansat hipp- hopp, jazz och även provat på lite balett och även fast jag inte kan dansa längre betyder inte att jag inte berörs av musik och dans.

Just nu går faktiskt mitt favoritprogram på TV.

- Någon som kan gissa?

Jo det är So you think you can dance!

Är alltid lika fantastiskt att se på och man kan bara drömma om att dansa på det viset.

Tur är dock att jag kunde fortsätta mitt största intresse trots mina knän och jag skulle nog aldrig sluta hålla på med hästar om jag ens satt i en rullstol.

 

Tänk om man skulle kunna göra ett program på samma sätt om ridning!

Du har en vecka på dig att lära dig en ny gren och försöka utföra det så bra som möjligt.

 

So you think you can ride!

Förslag på grenar som skulle vara med:

  • Hoppning

  • Dressyr

  • Voltige

  • Körning

  • Distans

  • Western

  • Fälttävlan

Har ni förslag på mer grenar man skulle kunna genomföra?

Skulle ni vilja delta i något sådant eller är det något ni skulle vilja se på?

Jag och Divan i sommars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0