Nu bor Bosse i Vännäs

Idag var första dagen tillbaka på jobbet efter semestern. Kan faktiskt säga att jag har längtat tillbaka och kunna få lite mer struktur i vardagen. Dagen bestod att göra stallet klart för morgondagen då hästarna kommer tillbaka från betet och sedan hade jag lite kontorssysslor att fylla ut resten av tiden med.

 

På eftermiddagen åkte jag ned till Ö-vik och hämtade Bosse på färjan och körde upp honom hit till Vännäs. Trodde han skulle vara trött efter många timmar på transporten och åkt båt och allt men när han väl fick komma ut i hagen med Erik så tyckte han det var roligare att springa runt och försöka få igång Erik till att leka. Erik var som vanligt dock mest intresserad av maten så Bosse fick helt enkelt nöja sig med att äta han med.

 

Båda hästarna har vilat idag då Erik fortfarande inte har någon sko och Bosse har åkt långt och behöver även han skos. Imorgon kommer i alla fall hovslagaren och ska fixa fötterna på båda hästarna. Erik hade fått ett litet överben på vänster fram så jag hoppas att han inte ska vara halt av det och förhoppningsvis ska det inte vara någon fara.

Nu är det tid att hoppa i säng så man orkar med morgondagen!

Missade att knäppa precis när båda stod med öronen framåt och såg så otroligt söta ut.

 


Kommentarer
Postat av: Malin

HAN SER TRÖTT UT PÅ BILDEN!!! ;)

Kan du inte fota före och efter bilder på Bosses hovar? Jag vill se dom nya skorna :)

2011-08-01 @ 22:57:19
URL: http://mightybouncer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0