Massa tömkörning

Idag var tanken att jag skulle rida dressyr men då Johan igår sa att ha gärna ville rida ut med mig på lördag morgon istället för att jag skulle tömköra dem då dem då.

Därför tog jag och tömkörde idag istället. Erik är väldigt lätt att tömköra och det enda han har lite svårt med är att han gärna blir lite stark och när jag tar en förhållning tappar han lätt energin och bjudningen.

Bosse är däremot lite svårare att tömköra då han gärna blir lite bakom hand och vill släppa stödet lite, men även han var riktigt fin idag.

 

På förmiddagen red jag lilla söta ridskolehästen Wendy. Hon är jättetrevlig att rida men har lite svårt för sig i övergångarna där hon är lite svag och gärna lägger sig på övergångarna. Jobbar därför mycket med att kunna samla och förbereda övergången så bra som möjligt genom halvhalter. Hon blev riktigt bra på slutet utav passet.

Grabbarna grus som är sammanshäftade vid höften


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0