Inte min dag!

Dagen började med att jag skulle rida sexåriga ridskolehästen Wendy då jag har henne under utbildning. Hon blev rädd för en fyrhjulig och stegrade och slog över. Det gick dock bra och jag landade på sidan av henne. Har fått en lårkaka och är alldeles på höger höft men det kommer troligtvis kännas mer när man kliver upp ur sängen imorgon. Hon blev nog lite paff över vad som hände själv men var väldigt fin ändå resten av passet.

 

Idag så ringde Eriks ägare och berättade att han ska få flytta ned till Ö-vik igen och få gå med på ridskolan där. Nu när jag har fått nytt jobb så blev det tråkigt nog svårt att kunna betala för två hästar. Då Ann som äger honom inte har riktigt tid eller råd att ha honom just nu så blev det en bra lösning då det även blev för dyrt att hon skulle betala för honom att stå kvar här hos mig.

Känns så klart jättetråkigt då det känns som att jag äntligen har börjat hitta lite knappar och han har börjat bli lite starkare nu.

Även om jag bara har haft honom nu i några månader så känns det ändå sorgligt att säga hejdå, det är tur att det är nära hem till Ö-vik och jag ofta är på besök där.

 

Nu blir planerna troligtvis att jag och min sambo Johan flyttar in till en lägenhet i Umeå ändå då jag endast har Bosse kvar och försöker hitta någon bra stallplats i Umeå för honom.

 

Ibland önskar man att det bara sprutade pengar om en själv. Svårt att säga dock hur framtiden ser ut om ett halvår eller ett år.


Vår sista tävling blir alltså nu till helgen och sedan lämnar jag honom kvar på ridskolan redan efter helgen.
 Håll tummarna för oss!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fy fasen, att hästen slår över när man sitter på är verkligen en av mina "häst-mardrömmar".. Tur det gick bra!

2011-08-16 @ 23:58:18
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0