Helgen som gått

Igår fick hästarna ha en vilodag då de kändes lite små trötta båda två i fredags plus att båda har gått så bra under veckan. De fick bara skritta en liten promenad på 20min.

 

Idag så åkte jag och min käre sambo ned till Ö-vik för att hämta upp transporten men passade även på att åka på spa på paradisbadet. Morgonen började med att vi åkte ut till Cape och hjälpte Malin med en stalltjänst. Åkte sedan vidare till badet och jag måste säga att det var underbart skönt att bara ta det lugnt och slappa i någon timme. Hämtade sedan transporten och åkte upp till Vännäs igen, med i bilen upp fanns även en viss syster som ska vara på besök under hela veckan.

 

Vi åt tile middag först och sedan åkte ut till pållarna i lugn och ro Malin red Bosse och jag Erik. Vi red ut långtur bortanför ridskolan och klättrade lite i sandtagen, på vägen hem så blev det även lite bus så klart när vi kunde hade båda hästarna samtidigt. Erik visade en extra växel som jag inte trodde fans dock så var bromsen inte lika självklar när han väl kom igång så pass bra.


En av sandbackarna som vi klättrade i


Malin med båda grabbarna efter uteritten
 

Nu är det dags att gå och lägga sig så man är pigg inför morgondagens jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0