Hästar i trafiken

Då jag är tvungen att rida över en bor på E12an för att ta mig över till ridskolan så fundera man mycket på folks kunskap om hästar i trafiken

 

  • Hälften av alla som kör förbi sänker inte ens hastigheten utan blåser om en i 110.

  • Hälften av alla som sänker hastigheten bryr sig inte ens att köra över på andra sidan.

  • Det är kanske endast 25% som kör förbi på ett säkert och ett föredömligt sätt.

  •  

Fattar inte att förarna inte tänker på att om de krockar med någon av mina 700kg hästar så lär de inte överleva.

 

På bron som inte har någon vägkant har jag inte precis någonstans att ta vägen.

Tur att ingen av hästarna brys sig om ens en bomb skulle explodera bredvid dem men man önskar ändå att folk kunde ta hänsyn.

 

Det ska bli skönt imorgon då jag äntligen kommer att köpa loss min fars transport som är en boggi som är extra bred och extra hög vilket känns skönt då båda hästarna är ordentligt stora. Det tar lika lång tid för mig att rida till ridskolan som det tar att köra bara det om jag rider dit har hästarna fått en bra uppvärmning på vägen dit.

Bron som jag rider över


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0