Gårdagens hoppning

Igår regnade det hela dagen igen. Passade på att dra båda grabbarna till ridskolan för att hoppa lite gymnastik i ridhuset. 

Uppvärmningen var ganska enkel med mycket bågar och böjda spår i trav vilket Bosse gjorde lekande lätt så med honom krävde jag lite mer att han ska verkligen ut i hörnpasseringarna och gjorde även bågarna lite mer dropp formade.

Erik har jag nog med att bara styra runt och få honom avslappnad och lösgjord i bågarna, med honom vill jag inte sätta för mycket press på då han bara blir sur och stretig och blir inte medgörlig för fem öre.

 
Framridningen



Efter det jobbade jag i galopp på volter och raka spår och började sedan med linjen på 16m med låga sockerbits hinder. Växlade mellan att rida fyra, fem och sex galoppsprång lite växlande. Satte sedan ihop allt till en liten bana som jag gjorde två gånger och sedan fick de pusta (se bana 1).

Bana 1

Höjde upp räcker under tiden hästarna fick ta det lite lugntm Bosse fick hoppa upp till 1.10m och Erik 90cm och la till en liten bit till på övningen (se bana 2).


Bana 2

Bosse var superfin hela passet men har en förmåga att dra lite till höger över hinderna så det är något jag får jobba med. För Erik var detta en superövning då han blev otroligt loss och fin av hoppningen. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0