Gårdagen

Igår så hämtade vi hem alla ridskolehästar från betet och det känns fantastiskt skönt att ridskolan snart sätter igång på riktigt igen.

 

Efter jobbet åkte jag ut och tömkörde Bosse nere på ängen, han var riktigt fin men pigg och ville helst bara galoppera och gärna med bockinslag också.

 

Hovslagaren kom på kvällen och skodde både Bosse och Erik.

Erik som nu har vilat i fyra dagar pga sin tapp sko var otroligt dryg, ville inte stå stilla om han inte blev kliad och tyckte att hovslagaren hade mumsigt hår att tugga på om hon stod för nära.

Han blir rätt odräglig då han är understimulerad.

Bosse däremot var supersnäll och stod mest och sov då hon skodde honom.

 

När båda hästarna var färdig skodda tog jag och tömkörde Erik nere på ängen också. Även han var jättepigg och ville bocka och bralla, vilket är mer ovanligt än att Bosse gör det.

Jag fick då jättebra motion då jag alltid brukar jogga ned till ängen och tillbaka vilket är några km så med nu två hästar kommer jag vara i topptrim på nolltid ;)


Här kommer en bild på Bosse när jag tömkörde, blev en dålig bild men det är lite svårt när man försöker hinna tömköra och fota samtidigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0