En blöt dag

Idag har det regnat ganska rejält men som sagt finns det inga dåliga väder- bara dåliga kläder.

Dock var mina kläder inte det bästa idag. Lånade en regnjacka som visade sig läcka in vid dragkedjan så jag blev alldeles blöd om magen. Som tur var hade jag ombyte med mig så jag kunde byta om innan jag började jobba.

 

Red ut på båda hästarna direkt på morgonen innan jag började jobba. Testade att rida på hacket vilket inte var någon lysande ide då Bosse blev så otroligt stark och ofokuserad. Frågade Sara om jag fick testa att rida med hennes hack något då vi endast har ett ponny hack och det kändes mer som att sätta på en grimma och fara ut och rida.

Red båda två samma runda och klättrade mycket med båda två då det är mycket behövligt. Båda två tycker dock att det är superjobbigt och pustar och stönar sig igenom det. Ska rida bort till sandtaget med båda hästarna nästa vecka tror jag där det går att klättra i oroligt branta backar.

 

Red även ut på en av ridskolehästarna på eftermiddagen då vi har dom under igångsättning. Jag red ett jättetrevligt sto vid namn Wendy, en lite ung förmåga men har stora talanger inom dressyren.



En bild från tidigare i sommar då jag var och badade med Erik. Ett lite trevligare sätt att bli blöt tycker jag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0