Efter regn kommer solsken

Jobbade hela dagen och det var otroligt fint väder men helt plötslig när jag väl då slutade så började det hällregna.

 

Åkte snabbt till stallet och tog in båda hästarna och de fick stå och småäta hö medan jag packade upp alla Bosses saker. Ska försöka ta en bild på de bådas hörnor och lägga ut.

Har kommit på att vi har hur många schabrak som helst, nu när jag har både Eriks och Bosses ihop. I överhuvudtaget så har vi otroligt mycket utrustning. Bara Bosse har fyra träns och ett kandar.

 

Då jag stod och pysslade i stallet så slutade det regna så jag släppte ut Bosse i hagen igen medan jag tog en tur ut på Erik, Red bort till sandvägen och jobbade övergångar och lösgörande arbete. Erik var så ofantligt pigg för dagen att det var rakt svårt att kunna kontrollera all energi.

Han har väldigt lätt att vilja gasa på i sin fart och vill inte riktigt vänta och vila på steget. Det är dock en fördel att ha mycket bjudning tycker jag då det är lättare att få ryggen att arbeta om man har drivet från bakbenen.

 

Efter Erik var det Bosses tur och jag red samma slinga och samma arbete med honom. Vilken otroligt skillnad det är på hästarna. Då jag på Erik måste sitta och vara övertydlig i alla min hjälper och påminna honom åter och åter igen vad jag vill så är Bosse en superkänslig häst i jämförelse.

Jobbade även mycket tempoväxlingar med honom när han väl var rund och fin och försökte jobba honom lite explosivt med kvicka tempoväxlingar för att han ska få lite kvickare i sina rörelser


Så här fint var vädret när jag var ute med Bosse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0