Dressyrat med pållarna

Har idag varit och ridit dressyr på ridskolan med båda hästarna.

 

Började med Erik och red på kandaret då jag ska tävla MSV:C klasser nästa helg så kände jag att det var behövligt att rida igenom lite bitar från programmet och få rida på det bett jag ska tävla på.

Har endast ridit honom på vanligt bett sen förra tävlingen och senaste veckorna har han varit superfin. Idag kändes han först bara stretig och ville inte alls ge efter på kandaret, trots att han brukar vara som allra finast dagen efter man har tömkört honom. Dock släppte han efter direkt när jag kom fram till ridbanan och detta var faktiskt bästa passet jag har ridit hittills på honom.

Han är fortfarande lite svag i många lägen men det är fortfarande en stor skillnad.

 

Bosse var lite seg idag från början men blev superfin efter några få övergångar, med honom jobbade jag också programdelar från LA:3an. Gjorde också otroligt många halter då Malin har haft lite problem med att få honom att ställa upp ordentligt. Från trav och galopp är det superlätt att få honom att ställa upp korrekt men i skritten är det desto svårare då han gärna ställer upp med höger framben något bakom sig. Jobbade med att kunna rida skritten otroligt långsamt och kontrollera varje steg han tar och genom det kunna förbereda och genomföra så att halterna blir riktigt bra.

 

Blev tvungen att äta efter att jag ridit båda hästarna då båda rör sig otroligt mycket över ryggen att jag inte klarar av att rida om jag har ny ätit.

Erik med kandaret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0