Dressyrade dagen igenom

Idag har jag ridit till ridskolan och jobbat lite dressyr i ridhuset. Eftersom det har regnat så mycket så är det svårt att rida dressyr ute på utebanorna eller ute på någon äng.

 

Red först Erik som var riktigt fin redan från början, tror att gårdagen hoppning gjord susen. Förutom att gymnastikhoppa så hoppas jag att med hjälp av tömkörningen kunna lossa honom ännu mer då jag tror att när jag väl kan få honom riktigt lösgjord så kommer många av våra problem att försvinna.

 

Efter det red jag Bosse som för första gången fick gå över bron som är på väg till ridskolan. Känns skönt att jag har två så otroligt trafiksäkra hästar då det inte finns någon vägkant ens på bron. Det som är svårast dock är att i början och slutet av bron så är det järn stänger som hästarna är lite tittiga på. Bosse tyckte det var lite läskigt men gick sedan snällt över det.

Han var verkligen super att rida idag och det känns så otroligt roligt att rida, kom på mig själv att jag mest satt och små log hela tiden.

Med honom gjorde jag min favoritövning med att rida sluta in på diagonalen och rida öppna på medellinjen ned till kortsidan.

Jobbade även mycket med skänkelvikning som brukar vara han svaga punkt men han bara dansade igenom hela passet idag.

 

Åhh vad det är härligt att rida =)

Vår otroligt duktiga häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0