Dagens ridning

Började dagen med att jag drog båda hästarna till ridskolan och dressyrtränade på stora utebanan.

 

Tog Bosse först och jobbade honom lång och låg ifrån början så att han verkligen kan komma igång med sin kropp. Efter det så övergick jag lite till det vi gjorde på gårdagens pass nämligen mycket övergångar och kvicka tempoväxlingar. Jobbade sedan med lite slutor in på diagonalen och rida öppna på medellinjen ned. Han blev jättefin verkligen och jag ville egentligen inte kliva av i överhuvud taget. Det blir dock väldigt jobbigt för mage och rygg när han verkligen rör sig igenom hela kroppen. Måste verkligen kämpa för att hålla mig stabil och i balans och orka rida hela vägen.

 

Efter det var det Eriks tur och jag tror nog att det är bra att ta dem i den ordningen när jag rider dressyr för efter jag har suttit på Bosse som är lättare att hålla inom ramen så kan jag överföra den ridningen till Erik också. Erik började rätt stel och väldigt pigg precis som under gårdagen pass. Med honom jobbar jag med mycket övergångar och försöka få honom att lyssna på små hjälper. Han överraskade otroligt idag och var superfin även han även fast vi fortfarande har lite svårt att svänga till höger. Så det var två nöjda hästar och en otroligt glad ryttare som kom tillbaka till stallet.

Så här fin kändes Bosse!


Så här fin kändes Erik!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0